top of page

Östra Skären -nimisessä saariryhmässä sijaitsee Salon Pursiseuran uusin tukikohta Trollandet.

​

Satama on suojainen kaikilla tuulilla. Tosin pohjoisenpuoleiset tuulet puhaltavat hieman lahden poikki. Satamaan ajetaan varsin jännittävää reittiä kivien ja rannan välistä sihtaillen, mutta kun reitin tietää, on saapuminen helppoa. Väylä on merkitty, ja syvyyttä on alimmillaan kolmisen metriä.

​

Tontti on vajaat 3 ha, ja kiinteistöön kuuluu mökki, jossa on tupa, parvi, pesuhuone ja sauna sekä iso terassi. Lisäksi pihapiirissä on soma kesäkeittiö/huvimaja sekä talousrakennus, jossa on lasten leikkihuone, varasto ja puuvaja. Pikkuisen sivummalla on vielä erillinen vierasmökki ja ulkohuussi. Luonto on varsin monipuolista jo omalla tontillamme: on lehtoniittyä, kosteikkoa ja kumpuilevaa kalliomaastoa. Lähistöllä on yksi naapurimökki, vastarannalla Langoskäretin puolella. Saariryhmän osat ovat kiinni kasvaneet, joten tilaa riittää liikkua, sienestää ja marjastaa. Merikotkapariskunta pesii lähistöllä, mutta pesäalue on syytä jättää ainakin pesimäaikaan rauhaan.

​

Satamassa on kalliota myötäilevä pitkä venelaituri, jossa syvyyttä riittää normaaliveden aikaan n. 2 m. Lisäksi on erillinen uimalaituri, jolle pääsee rantaniityn läpi pitkospuita pitkin. Tunnelmallisessa kesäkeittiössa on mukava nauttia kesäilloista hyvässä seurassa istuskellen. Laiturin ja mökin väliin jäävä kallio vaimentaa yökyöpeleiden äänet, joten veneissä säilyy rauha myös aamun pikkutunteina.

Anchor 1